MSD system


پشتيباني
جستجو




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

فيسبوک





MSD system

تبليغات


 

  خالق یونیکس و زبان C در گذشت  
 

در حالی که دنیای فناوری هنوز از شوک مرگ جابز بیرون نیامده است خبر دیگری منتشر شد که یکی دیگر از بزرگان فناوری هم در گذشته است.


به گزارش ورد آی تی , دانشمند پیشگام در علم کامپیوتر دکتر دنیس ریچی پس از یک بیماری طولانی از دنیا رفت.دکتر ریچی یکی از خالقان سیستم عامل تاثیر گذار یونیکس و به همان اندازه پیشگام در زبان برنامه نویسی C بود.

بسیاری معتقدندتعداد زیادی از تکنولوژی های مدرن کنونی وابستگی ها زیادی با کار هایی دارد که وی و همکارانش روی C و یونیکس در روزهای اولیه انقلاب کامپبوتر انجام دادند. آنهایی که قدر این کار را می دانند وی را “تیتان” صنعت می دانند که تاثیراتش ناشناخته است.

 

اولین خبر از مرگ دکتر ریچی توسط راب پایک همکلاسی سابق و همکار وی در آزمایشگاه بل اعلام شد. سپس در بیانیه ای توسط آلکاتل لوسنت که اکنون مالک بل است اعلام رسمی شد.

کیم رئیس آلکاتل در بیانیه خود گفته که “ریچی الهام بخش همه ما بود نه به خاطر دستاوردهایش  بود بلکه بخاطر اینکه یک دوست، مخترع و یک مرد فروتن و بخشنده بود”.به همراه کن تامپسون ، برایان کرنیگان ، داگلاس ایلروی و جو اوسنا ، دکتر ریچی یکی از سازندگان اصلی سیستم عامل یونیکس در آزمایشگاه های بل در طول سال های 60 تا 70 بود .نفوذ یونیکس را می توان  در بسیاری از زمینه احساس کرد. یونیکس  اصول مهندسی بسیاری از نرم افزارها بوده است که تا به امروز استفاده می شوند. سیستم عاملی منتخب برای اینترنت ؛ و نقطه آغازی برای جنبش منبع باز و همچنین ترجمه شده در بسیاری از انواع مختلف از سخت افزار ها.همچنین در بل بود که دکتر ریچی C  را ایجاد کرد ، یکی از گسترده ترین زبان هایی که در جهان استفاده می شود. تقریبا هر توسعه دهنده مدرن با این زبان آشنا است.

در سال 1999 ، نفوذ دکتر ریچی و دستاوردهای موفق وی به کسب مدال ملی تکنولوژی ایالات متحده منجر شد(بالاترین افتخار آمریکا که می توان در زمینه تکنولوژی به کسی اعطا کرد).

 

آقای پایک گفته است که با از دنیا رفتن دکتر ریچی ، جهان “یک  ذهن بزرگ ” را از دست داده است.تیم بری یکی از برنامه نویسان گوگل گفته است که بدهی حرفه ای خودش به ریچی را نمی تواند هیچ وقت تسویه کند. همچنین او می نویسد من در دنیایی زندگی می کنم که او کمک کرد تا اختراع شود.

جیمز گریملمن یکی از توسعه دهندگان توئیتر گفته است که تاثیرات ریچی به اندازه جابز بود اما ناشناخته.

 



javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات سايت
تبلیغات


آمار سايت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 17
بازدید هفته : 68
بازدید ماه : 349
بازدید کل : 333431
تعداد مطالب : 296
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1